FANDOM

Amalia Margherita Sawa (pol. Anna Małgorzata Sawa) – beybladerka, posługująca się Blue Librą, córka Hekate i członkini BeyGalaxy. Bogowie nazywają ją po jej boskim imieniu - Bianca.

Osobowość Edytuj

Przyjazna dla środowiska, nawet pomocna i dosyć nieśmiała. Nie ufa nieznajomym. W towarzystwie jest raczej otwarta. Miewa dni spokoju, ale najczęściej łatwo ją wytrącić z równowagi, jest roztargniona i zapominalska, czasami robi wszystko na ostatnią chwilę. Kocha swoją ulubioną muzykę, fantastyczne książki i filmy. Chętnie pomaga ludziom, zwierzętom. Często lubi być sama, ale i tak nie chce samotna. Czasami ukrywa swoje emocje, uczucia, które najczęściej mówi Mei. Nie lubi się chwalić. Tylko dwa lub trzy razy widziano jej łzy, bowiem dziewczyna nienawidzi smucić innych lub powtarzać im co ją zasmuciło. Czasami nie umie się wysłowić. Zazwyczaj chodzi "z głową w chmurach". Drobne porozumienia mogą ją doprowadzić do łez. Dziewczyna lubi patrzeć w okno lub rzeźbić figurki z kryształu.

Umiejętności Edytuj

Beyblade Edytuj

Na początku Amalia opiera się wyłącznie na Mei, ale po spotkaniu BeyGalaxy staje się coraz bardziej samodzielna i już dużo więcej pomocna.

Piłka nożna Edytuj

Ami zazwyczaj w piłce nożnej gra rolę obrońcy bocznego. Na boisku wyróżnia ją niezwykła zwinność, szybkość i płynność jej ruchów. Szybko orientuje się gdzie jest zawdonik z jej drużyny. Zazwyczaj bez trudu odbiera przeciwnikowi piłkę i celnie ją podaje. Jej słabym punktem w grze jest to że często zbyt lekko kopie piłkę. Bardzo dobrze współpracuje z Mei. Jeśli do kogoś podaje kto ma strzelić na bramkę udoskonala kopnięcie super ciosem "Wodne" lub "Wodny itp.

Magia Kryształowego Zabójcy Smoków Edytuj

Po ukazaniu się tej mocy, jej ciało zmieniło temperaturę - stało się przeraźliwie zimne - i nie może kontrolować wody. Regeneruje się dzięki zjadaniu lodu, gdyż kryształów jest za mało na tym świecie. Jest Zabójcą Smoków Drugiej Generacji.

Starożytna magia Edytuj

Z niewiadomych przyczyn Ami może posługiwać się legendarnymi zaklęciami. Jednymi z nich jest Uranometria.

Uranometria Edytuj

Amis uranometria

Jedno z zaklęć Ami. Sawa w ciągu tego zaklęcia zapada w trans. Jak zaklęcie się kończy Amalia budzi się z tego. Opanowała to zaklęcie do perfekcji. Podczas tego Ami “przyzywa” 88 ciał niebieskich. Może spowodować to wielkie zniszczenie. Trzeba dodać, że jej własne zaklęcie na nią nie działa, nawet jeśli obok niej będzie to nic jej się nie stanie.

Regułka jest następująca: "Niech 88 znaków... Zabłyśnie... Na nieboskłonie... O Tetrabibliosie... Jam ta, która gwiazdami włada... Ukaż im swą postać, Swą srogą bramę... Poprzez niebiosa... Przyzywam Cię... URANOMETRIA!"

Magia Motyli Edytuj

Bla
Przedostatnią z ukazanych mocy jest Magia Motyli. Ami jest w niej bardzo skromna, ponieważ nawet najsłabsze zaklęcia kosztują ją utratą energii. Jedynym czarem którym użyła przy kilkunastu ludziach jest Przemiana tzn. piwnooka przemieniła się w motyla.

Moce z boskiej strony Edytuj

Ami jako pobłogosławiona i jedyna córka Hekate doskonale włada Mgłą (która ogółem przekształca umysły ludzi, by nie zobaczyli boskich wybryków). Oprócz tego zna się na tak zwanych rozdrożach - wie kiedy ktoś ma kilka wyborów(jednak nie wie jakich) i czasami jest pewna w którą "drogę ma iść" kiedy ma kilka "rozdróż". Kiedy wreszcie zrozumiała swoje pochodzenie, jej magia zwiększyła się. Można powiedzieć, że jest najlepszą magiczką na świecie. Również Sawa poznała inne zaklęcia. Tego samego czasu zdobyła małą zdolność przemieszczania się w ciemności.

Ciekawostki Edytuj

  • na jej nieszczęście nikt nie może jej zregenerować;

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki